streda, júla 13, 2011

Na margo dúbravského Tesca....

Práve som sa dostala k odkazu že približne 500 metrov od môjho trvalého bydliska sa čoskoro začne stavať nový Tesco hypermarket. Okrem samotného Tesca tam bude ešte niekoľko prenajímateľných obchodných priestorov. To je absolútne chorá myšlienka podľa môjho názoru a ako hovorievala moja bývala nemčinárka, vytočilo ma to do palmy.

Na úvod spravím malý prehľad toho čo už v Dúbravke a jej blízkom okolí máme:
5 minút autom alebo 10 minút autobusom(úplne priamy spoj): Tesco Lamač
navlas presné časové rozmedzie len na opačnú stranu: Tesco Devínska nová ves
(dokonca tam chodia 2 tie isté autobusy, ktoré oba idú cez Dúbravku)
Priamo v Dúbravke potom máme dve Billy, Lidl, Remu 1000(v Dome služieb), obrovskú Jednotu/Terno/ACB(neviem ktorý názov tá naša používa) a samozrejme len pár metrov odtiaľ kde sa toto nové Tesco ide stavať, stojí Obchodný dom Saratov, v ktorom je jedna vyššie spomínaná Billa a 80% prenajímateľných obchodných priestorov ktoré sú už celé roky nevyužité, alebo sa tam obchody a iné služby menia s dokonalou pravideľnosťou.

Fakt mi absolútne nejde do hlavy načo presne tam chcú toto ďalšie Tesco, keď je absolútne jasné už teraz, že to tam bude úplne o tom istom. Pretože potravín je dosť aj bez toho a čo sa týka tých prenajímateľných priestorov tak sú tam buď tak vysoké ceny, že si to máloktorý obchodník môže dovoliť platiť a samozrejme mu to nevynáša ani za mák.

Úplne rovnako je to tiež so všetkými novými barákmi čo nám tam postavili, drahé bytiská, nikto tam dohromady nebýva ale hlavná vec, že keď sa pozrem z okna tak nemám výhľad na všetky tie lesy čo máme v okolí ale na obrovskú betónovú džunglu.

Podľa mňa by inak(aby som sa vrátila k tomu tescu) úplne stačilo v Saratove zrušiť tu Billu a dať tam nejaký normálny obchod kde sa dá normálne nakúpiť a zlacniť trošku nájom a snažiť sa vyťažiť tie nevyužité priestory nejakými zaujímavými obchodmi, ktoré by tam nahnali zákazníkov. Tým by sa ušetril nielen kúsok prírody ale aj kopa miliónov €ur, ktoré by mohli byt radšej využité napríklad na kultúru, zlepšenie cestovného ruchu, alebo rekonštrukciu škôl, školského majetku(len keď si vezmem strednú školu na ktorú som chodila, tam je polka školy s novými plastovými oknami a druhá polka ma staré okná, počítače čo tam majú pochádzajú asi ešte z roku 1953 a su takmer nepoužiteľné, večne chýbajú učebnice atď.), tiež by sa zišli možno nejaké mládežnické centrá alebo čo, pretože mladí ľudia fakt nemajú kam chodiť a potom sa všetci sťažujú, že robia bordel na uliciach a fetujú a podobne.... Fakt by nebolo lepšie keby sa investori radšej zháňali na takéto veci a nie na neustále vystavovanie zbytočností?

Ja neviem, či to takto funguje len u nás, alebo všade, ale fakt to už čo je s tou krajinou???

2 komentáre:

  1. ako keby som pocula seba...tiez sa viem tak rozculit, ale asi sme naivne alebo co, alebo je s tymto svetom fakticky nieco v neporiadku. (btw ja tiez nechcem uz zit na slovensku, ale chystam s adalej nez do ciech, ak sa mi podari...lebo cechy este nejsu dost zahranicne :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. neviem necitim sa naivna v týchto veciach.... je to tu prehnité, táto planeta:)

    no a ono to máš pravdu že to tu nie je dosť zahraničné, ale aj tak je to tu o dost lepsie, a ja sa tu sice planujem možno aj usadit na celý život(teda rada by som striedala Prahu, Brno a kvoli rodine Bratislavu:D) ale ja nejsom človek ktorý by vydržal dlho na jednom mieste, takže by som rada cestovala po celom svete, ale ten domov mám rozhodne v tejto krajine:))

    OdpovedaťOdstrániť