pondelok, decembra 03, 2012

Kurtizány z 25. avenue-29.11.2012 Metro music bar, Brno

Kurtizány z 25. avenue sú kultová pražská klubová kapela, ktorá bola založená už v roku 1989. Zakladajúci členovia boli gitarista Tomáš Vartecký, spevák Simon a bubeník Viking. V tejto zostave, spolu s basgitaristom Isthwanom fungovali až do roku 2006, kedy sa Simon rozhodol zo skupiny odísť, vďaka čomu sa ich činnosť pozastavila. Návrat kapely inicioval Tomáš Vartecký až v roku 2009, ostali ale hrať už len v trojici a Tomáš si ku gitare pridal aj spev. Ešte v tom istom roku sa však rozhodol odísť aj Isthwan a tak prichádzajú noví členovia - basgitarista Jan Ruppich a Tomášov synovec Kany Bartakovič s druhou gitarou. Spolu vydali album "Teorie morfické rezonance" a zatiaľ dva nové single(Gagarin a Mozkonaut), ktoré predpovedajú pripravovaný nový album(2013).

 Práve pri príležitosti propagácie druhého spomenutého singlu Mozkonaut(vyšiel 6.11.2012), kapela vyrazila na turné po ČR a jedna z ich zástavok bola v brnenskom Metro music bare, takže som tam rozhodne nemohla chýbať. Návšteva koncertu Kurtizán, aj tohto klubu bola pre mňa premiérou, takže ma po príchode trošku zarazila malá kapacita ale nakoniec sa to na kvalite koncertu nijak neprejavilo.

Sála bola naplnená, pravdepodobne skalnými fanúšikmi kapely, keďže s kapelou a ich textami spolupracovali na profesionálnej fanúšikovskej úrovni. Ozvučenie (o ktoré som sa obávala najviac) bolo tiež takmer bez chyby a takisto ma veľmi potešilo pomerne kvalitné osvetlenie, ktoré mi umožnilo koncert nafotiť.

Koncert započal chvíľku po 21. hodine starším z  dvojice nových singlov Gagarin, pokračoval "životopisom Nikolu Tesly" respektíve pesničkou Tesla z posledného albumu, ďalej nasledovala staršia vec Maso, pri ktorej fanúšikovia(ktorí podľa fotiek navštívili už viac koncertov z tohto turné) rozprestreli obrovskú plachtu s hlavnou myšlienkou tejto pesničky...
Ďalším číslom Futurum si Kurtizány trošku zaspomínali na svoju domovinu - rovnomenný pražšký klub a následne sa znovu vrátili do starších čias->Studená.
Konečne prišiel čas na brnenskú premiéru chytľavej novinky Mozkonaut a opäť sme sa vrátili do minulosti s Pračkou.
Ďalšie dve pesničky sú moje najväčšie srdcovky od tohto ansámblu, takže som si ich aj náležite užila(Strážna věž a Vampíra), do histórie nás tentokrát vrátili  Vyhoďme ho z kola ven a Moucha, ktoré vystriedala moja ďalšia obľúbená vec z posledného albumu - Duna a zdanlivo nakoniec prišiel ďalší starší ale veľký hit Omylem. 

Vtedy sa Kurtizány naoko rozlúčili aby nám dali priestor na vypískanie si prídavku a po návrate na pódium predviedli vo svojom momentálnom koncertnom repertoári asi najstaršiu pesničku, nádhernú Evelyn, o ktorej si myslím, že aj keď je neskutočne úžasná už v podaní Simona, tak Tomášov spev jej dodal akýsi lepší, krajší šmrnc.... Nakoniec prišla už skutočne posledná vec, ktorou bol úvodný singel k Teorii morfické rezonance - Ubiquity V, pri ktorom sa na pódiu zjavil aj ďalší gitarista, inak technik skupiny a ďalší Tomášov synovec a musím povedať, že na rozlúčku odpálili poriadny masaker, ktorý mi v ušiach pišťal ešte do nasledujúceho rána.
Prvý zážitok s Kurtizánami to bol absolútne bezchybný, páči sa mi, že aj kapela si to na pódiu aj po niekoľkých dňoch neustáleho koncertovania stále užíva a ak tam bola nejaká únava, tak ju rozhodne nedali najavo a navnadili ma na to, aby som túžila po ďalších a ďalších koncertoch. Takže sa pravdepodobne znovu vidíme 13.12. v Prahe a verím, že to bude rovnako legendárne, ak nie ešte viac, ako v Brne.

Všetky fotky z koncertu nájdete TU


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára